Obchodní podmínky pro prodej v internetovém obchodě PAKETO.CZ
(dále jen "podmínky")
I. Úvodní ustanovení
1.1.Veškeré obchodní nabídky prodávajícího jsou určeny pro
podnikatele (fyzické i právnické osoby) nebo osoby, jednající v rámci
jejich obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti, případně v rámci svého
samostatného výkonu povolání a pro stát nebo samosprávné územní
jednotky.
1.2.Tyto podmínky společnosti G.N.P. spol. s r.o., upravují
vzájemná práva a povinnosti prodávajícího jakožto dodavatele a jejího
kupujícího jakožto odběratele vzniklé v souvislosti nebo na základě
kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“ uzavírané mezi prodávajícím a
kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího umístěného
na internetové adrese www.paketo.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.3.Prodávajícím se pro účely těchto podmínek rozumí obchodní firma –
G.N.P. spol. s r.o., se sídlem ve Vsetíně, Dolní Jasenka 279, 755 01,
IČO: 63319926, DIČ: CZ 63319926. Firma je zapsána v obchodním rejstříku u
KS v Ostravě v oddíle C, vložky 8184. Prodávající je plátcem DPH. (dále
jen prodávající.
1.4.Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí
odběratel zboží dle nabídkového internetového obchodu umístěného na
internetové adrese PAKETO.CZ (dále jen kupující)
1.5.Internetový obchod obsahuje nabídku obalových materiálu (dále
jen zboží) s detailním popisem jednotlivých položek zboží a s označením
každé položky zboží použitím katalogového čísla a uvedením parametrů
typických pro jednotlivé kategorie zboží.
1.6.Prodávající průběžně a neustále aktualizuje katalog svého
zboží a vyvíjí maximální možné úsilí k tomu, aby technický popis
nabízeného zboží odpovídal skutečnosti. V případě zobrazení zboží se
může jednat o ilustrační foto, které nemusí být úplně identické s
konkrétní položkou zboží.
1.7.Podmínky jsou platné pouze pro objednávky přijaté
prostřednictvím internetového obchodu PAKETO.CZ a kupující je povinen se
před nákupem s nimi seznámit.
II. Uživatelský účet
2.1.Kupující může provádět objednávání zboží bez registrace přímo z
webového rozhraní obchodu nebo ze svého uživatelského rozhraní (dále
jen „uživatelský účet“), do kterého může přistupovat na základě
registrace kupujícího provedené na webové stránce.
2.2.Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je
kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v
uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen
aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při
objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
2.3.Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem
a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací
nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu. Kupující není oprávněn
umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.4.Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v
případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než tři roky nevyužívá,
či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy
(včetně obchodních podmínek).
2.5.Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být
dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu
hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu
hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
III. Uzavření kupní smlouvy
3.1.Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu
je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní
smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského
zákoníku se nepoužije.
3.2.Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to
včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny bez daně z
přidané hodnoty. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou
zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena
možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných
podmínek.
3.3.Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech
spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s
balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v
případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
3.4.Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve
webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména
informace o:
-objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
-způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
-informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5.Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno
zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s
ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při
zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu
kliknutím na tlačítko „odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce
jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po
obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí automatizovaně
elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího
uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická
adresa kupujícího“). Kupní smlouva je uzavřena okamžikem odeslání
potvrzení objednávky kupujícího.
3.6.Pokud se e-mail potvrzující objednávku kupujícího vrátí zpět
na internetový obchod prodávajícího jako nedoručený nebo nedoručitelný
(např. kvůli změně nebo zrušení e-mailové adresy kupujícího nebo kvůli
dočasným problémům, které vzniknou u poskytovatele internetových služeb)
bude se prodávající pokoušet opakovaně zastihnout kupujícího
telefonicky na čísle uvedeném v objednávce. V případě, že se nepodaří
kontaktovat kupujícího e-mailem ani telefonicky, bude objednávka
kupujícího stornována.
3.7.Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru
objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na
dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například
písemně či telefonicky).
3.8.Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením
přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu
elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
Prodávající vyřizuje objednávky v pořadí, ve kterém byly automatickým
systémem prodávajícímu doručeny
3.9.Kupující může zaslat objednávku mimo webové rozhraní samostatným emailem na e-mailovou adresu kupujícího objednavky@paketo.cz nebo telefonicky na +420 576 510 074.
Objednávka kupujícího musí obsahovat tyto minimální údaje: název firmy,
případně Jméno a příjmení, poštovní adresa, e-mailová adresa, telefon,
katalogové číslo zboží, katalogová cena (dále jen "cena"), počet kusů
objednávaného zboží, způsob odběru a způsob platby.
3.10.Prodejní cena zboží uvedená v objednávce se stává závaznou okamžikem odeslání objednávky kupujícím.
3.11.Zasláním objednávky kupující prohlašuje, že se seznámil s
těmito obchodními podmínkami a vyjadřuje souhlas se všemi ustanoveními
těchto obchodních podmínek. Potvrzení tohoto bodu je ošetřeno tím, že
systém internetového obchodu upozornil kupujícího na nutnost seznámení
se s obchodními podmínkami před odesláním objednávky prostřednictvím
internetového objednávkového systému.
3.12.V případě, že kupující se rozhodl stornovat objednávku po
jejím odeslání, nechť tak učiní neprodleně a to e-mailem s uvedením
čísla a data objednávky, kterou chce stornovat na adresu:
objednavky@paketo.cz. V případě, že kupující stornuje objednávku na
zboží, které je pro něho vyráběno na zakázku (nejedná se tedy o zboží,
které je běžně skladem), bude prodávající účtovat kupujícímu náklady,
které mu do okamžiku storna objednávky vznikly, případně s těmito
náklady započte zaplacenou zálohu.
3.13.Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na
dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při
použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením
kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní
hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od
základní sazby.
IV. Cena a platební podmínky
4.1.Všechny uveřejněné ceny jsou smluvní, bez DPH. Není-li blíže
specifikovaný typ ceny a v případě pochybností se má za to, že ceny
uvedené prodávajícím v katalogu zboží nebo ve své webové prezentaci jsou
konečné ceny bez DPH. V případě, že je u jednotlivého zboží uvedena
poznámka o „slevě“, nebo „zboží v akci“ je uvedená cena již po této
slevě, tedy konečná. V případě rozporu mezi cenou v tištěném katalogu a
nabídce na webu je platná a aktuální vždy cena v on-line e-shopové
nabídce uveřejněné na webu. Akční ceny jsou platné pouze za předpokladu
splnění podmínky uvedené pro danou akci, jsou omezeny časové nebo do
vyprodání zásob. Slevy na zboží objednané po ukončení akce nejsou
akceptovatelné.
4.2.Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle
kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
a.V hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce. (pozn. zboží zaplatíte při převzetí zásilky přepravní službě)
b.Bezhotovostně převodem na korunový účet prodávajícího č. 6779570257/0100,
vedený u Komerční banky, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“). Při
platbě bankovním převodem uvádějte jako variabilní symbol číslo
objednávky. (pozn. při platbě bankovním převodem, prosím, vyčkejte na
potvrzovací email, ve kterém naleznete informace k platbě)
c.Bezhotovostně platební kartou EC/MC nebo VISA
d.Bezhotovostně prostřednictvím možností platebního systému PayU, které jsou implementovány ve webovém rozhraní.
4.3.Dodání zboží na fakturu se splatností je možné pouze po předchozí dohodě s prodávajícím.
4.4.Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit
prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené
výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i
náklady spojené s dodáním zboží.
4.5.V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je
kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby
je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením
variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek
kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky
na účet prodávajícího.
4.6.Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany
kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl.3.7.)
požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží
kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7.Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.8.Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno
obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb
prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu.
Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu
vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v
elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího, nebo doručí
kupujícímu společně se zbožím.
V. Přeprava a dodání zboží
5.1.Prodávající prodává, jak je již výše uvedeno, své zboží
kupujícímu na objednávku za cenu uvedenou na stránkách internetového
obchodu a zavazuje se dodat objednané zboží zasláním prostřednictvím
přepravní společností na adresu uvedenou kupujícím v objednávce a to
neprodleně po obdržení objednávky, nejpozději však do jednoho týdne
(zpravidla do druhého pracovního dne). Nebude-li prodávajícím zboží
předáno k doručení přepravní společnosti nejpozději ve lhůtě do jednoho
týdne od obdržení objednávky kupujícího, má kupující právo odstoupit od
objednávky, odmítnout převzetí objednaného zboží a vrátit zpět na
náklady prodávajícího. Zboží doručováno společnosti GEIS, PPL, PPL
Sprint nebo DHL je dodáno kupujícímu obvykle ve lhůtě 1-3 pracovní dny
od zpracování objednávky.
5.2.Cena zboží nezahrnuje poštovné, balné, případně dobírkovné
(dále jen poštovné). Před zasláním objednávky prodávajícímu je
kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky
kupující vložil včetně údajů o ceně poštovného, které jsou vloženy do
objednávky automatickým systémem. Kliknutím na tlačítko „odeslat
objednávku“ kupující vyjadřuje souhlas s objednávkou a s cenou
poštovného, která je uvedena v objednávce.
5.3.Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na
místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží
při dodání.
5.4.Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem zaplacení kupní ceny a převzetím zboží kupujícím.
5.5.V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží
doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce,
je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním
zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. V případě, že je
způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese
kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem
dopravy
5.6.V případě, že prodávající nemůže splnit objednávku kupujícího
zcela nebo zčásti, se prodávající zavazuje kupujícího o této skutečnosti
neprodleně informovat. Kupující je oprávněn v tomto případě od
objednávky odstoupit nebo požadovat částečné plnění.
5.7.V případě, že kupující uhradí objednané zboží předem na účet
prodávajícího, prodávající se zavazuje předat zboží k doručení přepravní
společnosti do 3 pracovních dnů od obdržení platby na účet (vyjma
ustanovení dle čl. 5.7.). V případě, že kupující uhradí zboží předem a
prodávající nemůže z jakéhokoliv důvodu zboží zaslat v uvedené lhůtě, je
povinen neprodleně vrátit kupujícímu zaplacenou částku zpět. Nejpozději
však do 3 pracovních dnů.
5.8.Jedná-li se o zboží vyráběné na zakázku pro kupujícího nebo
jinak upravované podle požadavků kupujícího a byla-li dohodnuta zálohová
platba předem, sjednaná dodací lhůta se bude počítat až od okamžiku
připsání zálohové platby na účet prodávajícího.
5.9.Prodávající si vyhrazuje právo změnit variantu dopravy, a to i
bez předchozího upozornění kupujícího. Tato změna se však nesmí
projevit snížením kvality doručení nebo změnou její ceny účtované
kupujícímu.
5.10.Prodávající dodá kupujícímu společně se zbožím daňový doklad –
fakturu, který je vždy nedílnou součástí zásilky (balíčku) a slouží
zároveň jako záruční list k dodanému zboží. V případě, že kupující
požádá prodávajícího o opětovné zaslání daňového dokladu, vystaví
prodávající duplikát daňového dokladu a zašle el. poštou kupujícímu
nejpozději do dvou pracovních dnů.
5.11.Na základě požadavku kupujícího v objednávce umožňuje
prodávající přímý prodej a vlastní odběr zboží ze skladu Vsetín-Bobrky
nebo na jiném místě.
5.12.Při převzetí zboží od přepravce nebo ve skladu prodávajícího
či jiném dohodnutém výdejním místě kupující zkontroluje neporušenost
obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad nebo pochybností toto
neprodleně oznámí přepravci. V případě shledání porušení obalu
svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od
přepravce převzít.
5.13.Kartonové zboží (krabice, boxy atd.) a jiné položky zboží, u
kterých to charakter zboží dovoluje, jsou dodávány vždy v rozloženém
stavu s ohledem na podmínky a možnosti přepravy. V případě, že kupující
požaduje dodat zboží jinak než je obvyklé, tj. např. kartóny ve složeném
stavu, prodávající bude účtovat kupujícímu přepravní náklady ve
skutečné výši bez ohledu na celkovou hodnotu objednaného zboží.
5.14.Není-li možné zboží odeslat formou balíku s ohledem na
překročení podmínek přepravce (zejména překročení rozměru nebo váhy)
bude zboží odesláno na vratné dřevěné paletě (značené EUR). Při převzetí
zboží vrátí kupující přepravci paletu (nemusí se jednat o identickou
paletu avšak o paletu ve srovnatelné kvalitě, provedení a značení).
5.15.Není-li kupující schopen zajistit okamžité vrácení palety
přepravci, informuje o tom prodávajícího při objednání. Na základě
požadavku kupujícího zašle prodávající zboží na nevratné paletě, za
kterou bude účtovat kupujícímu přirážku ke kupní ceně zboží ve výši 185
Kč bez DPH/paleta.
5.16.Další práva a povinnosti stran při přepravě a dodání zboží
mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li
prodávajícím vydány.
VI. Vrácení zboží kupujícím – odstoupení od kupní smlouvy
6.1.Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského
zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího
nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo po
dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce
zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit.
6.2.Nejedná-li se o případ uvedený v čl.6.1. či o jiný případ, kdy
nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením §
1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to
do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem
kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží
tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní
smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí
větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář
poskytovaný prodávajícím. Vrácené zboží zašle kupující na adresu
určenou pro expedici a příjem zboží prodávajícího uvedenou v čl. 6.5.
Informaci o odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné
na adresu elektronické pošty prodávajícího: reklamace@paketo.cz, nebo odstoupení oznámit prodávajícímu telefonicky na čísle 576 510 074, nebo poštou na adresu sídla prodávajícího uvedenou v čl. 1.3.
6.3.Kupující je oprávněn zásilku s objednaným zbožím odmítnout,
pokud byla tato odevzdána k přepravě až po uplynutí předem sjednané
lhůty pro předání zásilky přepravní společnosti. Zároveň je kupující
oprávněn odmítnout převzít zásilku, není-li doručena dle pravidel
přepravní společnosti, např. rozlepená nebo poškozená zásilková krabice,
promočená zásilka apod. (viz. PPL, Česká pošta apod.)
6.4.V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl.6.2. obchodních
podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu
vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s
navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže
být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
6.5.Adresa pro vrácení zboží kupujícího je: G.N.P. spol. s r.o., sklad - Bobrky 2158, Vsetín 75501.
6.6.V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 6.2. obchodních
podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do
čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným
způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající vrací
poštovné kupujícímu v nejnižší nabízené výši v případě, že si kupující
zvolil dražší způsob dopravy. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit
plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným
způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím
kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy,
prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu
dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží podnikateli
odeslal.
6.7.V případě, že kupující vrátí prodávajícímu pouze některou z
více položek zboží, které byly v jedné zásilce a kupující uhradil spolu s
kupní cenou zboží i náklady na balné a poštovné, vrátí prodávající
kupujícímu pouze poměrnou část poštovného a balného odpovídající podílu
ceny vráceného zboží a celkové ceny zásilky.
6.8.Kupující bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím
poskytovány dárky, marketingové bonusy nebo jiné výhody, je povinen
spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky nebo
jiné výhody.
6.9.Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn
jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
(Pozn. Doporučujeme kupujícímu, aby vrácené zboží bylo nepoškozené,
nepoužívané a v původním stavu včetně příslušenství, řádně zabalené a
ochráněné proti poškození v průběhu přepravy.)
6.10.Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn
kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající
kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na
účet určený kupujícím.
VII. Práva z vadného plnění
7.1Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného
plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména
ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského
zákoníku).
7.2Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá
vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující
zboží převzal:
-má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li
ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal
nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě
reklamy jimi prováděné,
-se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
-zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo
předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku
nebo předlohy,
-je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
-zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před
převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám
způsobil. Ustanovení uvedená v čl. 8.2 obchodních podmínek se nepoužijí v
těchto případech:
-na zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána
-na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním
-u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo
opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to
z povahy zboží
-na zboží, které bylo poškozeno nevhodným, nebo neodborným zacházením
-na zboží, které bylo poškozeno přírodními živly, nevhodným skladováním nebo jinou vnější událost
7.4Nemá-li věc výše uvedené vlastnosti, může kupující požadovat i
dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady
nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující
požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od
smlouvy.
7.5S ohledem na specifika malosériové výroby kartonového zboží
vyráběného na řezacím plotteru může dojít k drobným odlišnostem v
provedení a kvalitě při porovnání s velkosériovou průmyslovou produkcí.
Zejména s ohledem na klimatické podmínky a limity výrobní technologie
může v některých případech dojít např. k prasknutí vnitřní vrstvy papíru
v oblasti rylu. V případě, že se jedná o prasklinu pouze jedné vrstvy
lepenky, která je ve vnitřní, uzavřené části krabice a nemá vliv na
požadovanou funkčnost ani na vlastnost výrobku (pevnost, rozměr, barvu,
užití atd.) nemusí být toto považováno za vadu.
7.6Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na
dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci,
může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i
v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit
její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající
nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy
spotřebiteli působilo značné obtíže.
7.7Při používání zboží je kupující povinen dodržovat pečlivě
instrukce o použití, užití, případně údržbě uvedené výrobcem nebo
prodejcem zboží, aby si zboží zachovalo kvalitu a užívat je obvyklým
způsobem k účelu, k jakému je určeno. Nedodržením těchto ustanovení,
může mít za následek odmítnutí odpovědnosti za vady zboží prodávajícím.
7.8Prodávající odpovídá za vady zboží dodané dle těchto podmínek,
které se na něm vyskytnou kdykoliv po převzetí zboží, avšak v záruční
době. Záruční doba prodávaného zboží činí 6 měsíců, u kartonážního zboží
3 měsíce. Záruční doba počíná běžet dnem dodání zboží, respektive jeho
převzetím kupujícím a prodlužuje se případně dále o dobu, po kterou bylo
zboží v záruční opravě.
7.9V případě jakékoliv zjevné vady nebo poškození doporučuje
prodávající kupujícímu, aby pokud možno bez zbytečného odkladu
informoval prodávajícího emailem na reklamace@paketo.cz nebo telefonicky na čísle 576 510 074 s popisem vady.
7.10Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na
adrese, kde zároveň zašle prodávajícímu zboží nejlépe v pojištěném
balíku včetně data projevení se vady a s popisem případné vady na
adresu: G.N.P. spol. s r.o. – sklad - Bobrky 2158, 75501 Vsetín.
Okamžikem doručení reklamovaného zboží zahájí prodávající reklamační
řízení, o čemž kupujícího ihned informuje e-mailem, tj. zašle kupujícímu
potvrzení o tom, že převzal zboží do reklamačního procesu. Reklamace
včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho
měsíce ode dne převzetí zboží k reklamačnímu řízení, pokud se
prodávající s kupujícím nedohodne jinak. Reklamační protokol o způsobu
vyřízení reklamace zašle prodávající kupujícímu e-mailem nejpozději v
lhůtě 30 dní ode dne zahájení reklamačního řízení. Při nedodržení lhůty
pro vyřízení reklamace má kupující právo na výměnu zboží nebo na
odstoupení od smlouvy.
7.11Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující
právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Jedná-li se o vadu odstranitelnou, a dokud kupující neuplatní právo na
slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající
odstranit vadu opravou věci nebo dodáním věci nové. Jedná-li se o vadu
odstranitelnou, zajistí prodávající opravu řádně a včas. Opravené zboží
bude ve lhůtě 30 dnů bezplatně zasláno zpět kupujícímu.
7.12O způsobu a průběhu řešení reklamace bude kupující
prodávajícím e-mailem nebo telefonicky informovaný v průběhu reklamační
lhůty.
7.13Ukáže-li se v záruční době, že jde o vadu podstatnou a tato
vada brání v užívání věci jako zboží bez vady, má kupující právo na
výměnu vadného zboží za bezvadné nové. Výměna zboží s podstatnou vadou
za nové zboží v tomto případě podléhá specifiku zboží uvedeného v
úvodních ustanovení těchto podmínek. To znamená, že nemůže-li kupujícímu
nabídnout výměnu za naprosto identické zboží, je kupující oprávněn
vybrat si z katalogu zboží jinou položku s tím, že k cenovému rozdílu
položek reklamovaného zboží a nově vybraného zboží bude přihlédnuto.
7.14Jedná-li se o vadu podstatnou a prodávající není schopen
zajistit výměnu zboží za identické nové zboží a kupující nemá zájem o
výběr jiného zboží z katalogu, má kupující právo na odstoupení od
smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny nebo odstranění vady opravou věci
nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
7.15Při dodání nové věci prodávajícím nebo vrácení zaplacené kupní
ceny, vrátí kupující na náklady prodávajícího věc původně dodanou
7.16Prodávající i kupující je povinen si zásilku s vadným, resp.
opraveným nebo vyměněným zbožím řádně zpět převzít. V případě oprávněné
reklamace má kupující právo na náhradu nákladů spojených s reklamací. V
případě neoprávněné reklamace je prodávající povinen vydat písemné
odůvodnění tohoto zamítnutí a zároveň kupující nemá nárok na náhradu
svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodejce
nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně
7.17Dojde-li k výměně vadného zboží za zboží nové, začne přirozeně
běžet záruční doba od převzetí nového zboží znovu ve stejném rozsahu a
délce od začátku. Dnem početí běhu záruční doby je den totožný se dnem
převzetí vyměněného zboží kupujícím.
7.18Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
7.19Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.
VIII. Další práva a povinnosti smluvních stran
8.1Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
8.2Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy
chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského
zákoníku.
8.3Mimosoudní vyřizování stížností kupujících zajišťuje
prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@paketo.cz.
Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na
elektronickou adresu kupujícího uvedenou v původní objednávce
kupujícího, neurčí-li kupující jinak.
8.4Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě
živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své
působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany
osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
8.5Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
8.6Prodávající vyvinul maximální možné úsilí k tomu, aby barevné a
grafické podání obrázků nabízeného zboží odpovídalo reálné podobě
zboží. V ojedinělých případech, obvykle způsobených nepřesným nastavením
monitoru nebo tiskárny kupujícího, nemusí barvy na obrázku přesně
souhlasit s barvami skutečného zboží. V takovém případě má kupující
právo objednané zboží do 14 dnů po doručení vrátit prodávajícímu.
IX. Ochrana osobních údajů
9.1Veškeré údaje, které zde zákazník uvádí, podléhají ustanovením
z.č. 101/2000 Sb., Zákona o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších
novel. Provozovatel těchto stránek (který je zároveň provozovatelem
elektronického obchodu) je správcem a současně zpracovatelem osobních
údajů ve smyslu výše uvedeného zákona. Tyto stránky obsahují platné
identifikační údaje provozovatele elektronického obchodu a aktualizovaný
seznam kontaktů pro styk se zákazníky. Číslo registrace provozovatele u
Úřadu pro ochranu osobních údajů je 42708.
9.2Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při
registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z
webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez
zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních
údajích.
9.3Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13
Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v
souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto
údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních
údajů), (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních
údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o
této smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího
plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
9.4Spokojenost kupujícího s nákupem zjišťuje prodávající
prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno
zákazníky, do něhož je prodávající zapojen. Ty jsou kupujícímu zasílané
pokaždé, když u prodávajícího nakoupí, pokud ve smyslu § 7 odst. 3
zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti
jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání
dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádí prodávající na
základě oprávněného zájmu kupujícího, který spočívá ve zjišťování
spokojenosti kupujícího s nákupem. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování
zpětné vazby a analýz tržního postavení prodávajícího je využíván
zpracovatel, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto
účely může prodávající předávat informace o zakoupeném zboží kupujícího a
jeho e-mailovou adresu. Osobní údaje kupujícího nejsou při zasílání
e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely.
Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky
může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků
pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky se kupujícímu
nebude dotazník zasílat.
X. Obchodní sdělení a doručování
10.1Prodávající se zavazuje, že se ve věci poskytování služeb
informační společnosti a šíření obchodních sdělení bude řídit
ustanoveními zákona č. 480/2004 Sb.
10.2Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se
zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu
kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím
na elektronickou adresu kupujícího. Svou informační povinnost vůči
kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním
osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní
prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
10.3Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V
případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky
prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv.
cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí
věty kdykoliv odvolat.
10.4Kupujícímu může být doručováno na adresu elektronické pošty
uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou kupujícím v objednávce.
XI. Závěrečné ustanovení
11.1Tyto obchodní podmínky platí ve znění uvedeném na stránkách
internetového obchodu prodávajícího v den odeslání objednávky kupujícím
tehdy, není-li mezi účastníky písemně dohodnuto něco jiného.
11.2Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní
(zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým
právem.
11.3Žádné informace, loga, fotografie ani dokumenty ze stránek
provozovaných prodávajícím (www.paketo.cz, www.gnp.cz) nemohou být
kopírovány bez výslovného souhlasu provozovatele. V žádném dokumentu
nelze bez písemného souhlasu provádět žádné úpravy a změny. Žádné
dokumenty nesmí být bez písemného souhlasu umístěny na jiných
internetových stránkách.
11.4Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo
neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí
ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje.
Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost
ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních
podmínek vyžadují písemnou formu.
11.5Všechny spory vzniklé z této smlouvy mezi prodávajícím a
kupujícím a v souvislosti s ní budou rozhodovány s konečnou platností u
Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře
České republiky podle jeho Řádu a Pravidel třemi rozhodci, přičemž
rozhodčí řízení bude probíhat v kontaktním místě Rozhodčího soudu při HK
ČR a AK ČR v Ostravě.
11.6Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě.
11.7Kontaktní údaje prodávajícího jsou:
- adresa pro doručování: G.N.P. spol. s r.o., Dolní Jasenka 279, 75501 Vsetín
- adresa pro vracení zboží, vlastní vyzvedávání zásilek a servisního střediska (pro uplatnění záručního i pozáručního servisu): sklad G.N.P. spol. s r.o., Bobrky 2158, 75501 Vsetín
- adresa elektronické pošty pro objednávky: objednavky@paketo.cz
- adresa elektronické pošty pro uplatnění vad a vrácení zboží: reklamace@paketo.cz
- adresy elektronické pošty pro ostatní dotazy: info@paketo.cz
- telefon: +420 576 510 074
11.8Tyto obchodní podmínky nabývají účinnost 1. srpna 2018. Změny obchodních podmínek a reklamačního řádu jsou vyhrazeny.